20121023

 
نسرین ستوده و تصمیم اعتصاب غذا
گفتگوی نوشین شاهرخی با رضا خندان, ٢ آبان ١٣٩١
"بازداشت و رفتاری که با همسرم و خانواده‌ی ما می شود نشان می‌دهد همه‌ی آن انتقاداتی که همسرم در رابطه با موکلین خود در رسانه مطرح می‌کرد چقدر منصفانه و دقیق بوده است. انتقاداتی که صدور 26 سال حکم قضایی را در پی داشته است."
شهرزادنیوز:نسرین ستوده، وکیل زندانی، از روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده است. از آنجا که نسرین در ماه‌های اخیر بسیار ضعیف و لاغر شده بود و در وضعیت جسمی مساعدی قرار نداشت، طبیعی است که اعتصاب غذای وی نگرانی نسبت به تندرستی نسرین را شدت بخشد. شهرزادنیوز در رابطه با اعتصاب غذای نسرین و نگرانی خانواده با رضا خندان، همسر نسرین ستوده، به گفتگو نشسته است.
از روز چهارشنبه خانم ستوده دست به اعتصاب غذا زده است. دلایل اصلی این اعتصاب غذا چه بوده و تا حال دست اندرکاران چقدر به خواسته‌های وی رسیدگی کرده اند؟
- دلایل اعتصاب غذای ایشان 1 - تضییع ابتدایی ترین حقوق یک زندانی و 2 - فشار قضایی بر اعضای خانواده است.
جلوگیری از ملاقات حضوری با اعضای خانواده به ویژه کودکان و جلوگیری از تماس تلفنی با خانواده، تغییر روز ملاقات ایشان به نوعی که دختر ما به دلیل شرایط تحصیلی امکان حضور در آن روز جهت ملاقات را ندارد.فشار از طریق پرونده سازی قضایی و احضار و تهدیدات قضایی اعضای خانواده که اخیرا دامنگیر دختر 12 ساله‌مان هم شده است به نوعی که اخیرا قرار ممنوع‌الخروجی برای او و من صادر شده است. متعاقب این قرار به صورت تلفنی به شعبه 28 دادگاه انقلاب احضار شده‌ایم.
آیا اعتصاب غذای ایشان زمان محدودی دارد یا خانم ستوده هیچ محدودیتی برای زمان اعتصاب خود اعلام نکرده است؟
- هیچ سقف زمانی برای اعتصاب غدا اعلام نکرده است.
خود شما چقدر نگران سلامتی نسرین هستید؟ به ویژه که پیش از این اعتصاب هم نگران سلامتی وی بودید؟
- خیلی بیش از گذشته که چندین بار اعتصاب غذا کرده بود نگرانش هستیم؛ به دلیل این که در دوره‌های قبل تازه بازداشت شده بود و از نظر جسمی شرایط بهتری داشت، در حالی که الان در بدترین وضع جسمی خود قرار دارد و ما همینجوری و بدون اعتصاب غذا هم خیلی نگران وضع جسمی اش بودیم. و من همینجا تک تک مسولین زندان، دادسرا، دادستانی و در راس همه‌ی آنها شخص رئیس قوه‌ی قضاییه را مسئول سلامتی ایشان اعلام می‌کنم.
واکنش فرزندان چیست؟ آنها به اعتصاب غذای مادرشان چگونه نگاه می کنند؟
- پسرم به دلیل سن‌اش خیلی در جریان اعتصاب غذای مادرش نیست، ولی دخترم خیلی نگران سلامتی مادرش است.
فکر می کنید که اعتصاب غذای نسرین بخشی از خواسته‌های وی را برآورده سازد؟
- شاید به خواسته‌ها یا بخشی از آنها توجه کنند و یا ترتیب اثری ندهند. اعتصاب زندانی یک معامله نیست، اعتصاب واکنشی است از طرف زندانی که زیر فشار است. مانند فریاد زدن کسی که زیر ضرب است. و احساس می‌کند فریاد کشیدن لااقل به لحاظ روحی او را آرام می‌کند.
رضا خندان در پایان گفتگو اشاره می‌کند:
- بازداشت و رفتاری که با همسرم و خانواده‌ی ما می شود نشان می‌دهد همه‌ی آن انتقاداتی که همسرم در رابطه با موکلین خود در رسانه مطرح می‌کرد چقدر منصفانه و دقیق بوده است. انتقاداتی که صدور 26 سال حکم قضایی را در پی داشته است.

How I Tried to Bomb Iran into the Stone Age

How I Tried to Bomb Iran into the Stone Age: Part II

The outcome was disaster last week, when I played Tell Me How It Ends, a computer simulation of U.S. military action against Iran‘s nuclear program. Stepping into the role of the President of the United States, I ordered an all-out strike against Iranian nuclear facilities, that escalated into a ground invasion and a costly U.S. occupation of Iran. This week, I’m going to experiment with a limited strike, in the hopes that I can stop the Iranian Bomb without triggering a massive war.

Read more on: http://www.forbes.com/sites/michaelpeck/2012/10/22/how-i-tried-to-bomb-iran-into-the-stone-age-part-ii/

Mitt Romney probably doesn't even know where Iran is!

Yesterday was the last presidential election in the US.

One of the amazing moments in the debate was the comment of Mitt Romney said about Iran!